Napos idő, szép környezet, jó társaság

kr hal 3Tóth Károly heti egyszer szakít időt hobbijára.

Múlt csütörtökön 2200 kg halat telepített tavaiba a Zabos Géza Horgász Egyesület. Horgászni másnap reggeltől lehetett, sokan ki is használták a négynapos hétvégét és a jó időt, így már pénteken kora reggel elindultak horgászni.

Czene András majdnem minden nap horgászik, sajószögedi házától pár méterre telepítették a háromnyaras, méretes pontyokat, ő is ott volt a telepítéskor.

- Gyönyörűek ezek a halak, ilyen egy igazi telepítés - szólt elismerően -, nem mindegy, hogy az ember másfél kilósból fog napi kettőt vagy három és fél kilósból. Majdnem minden nap itt vagyok, vagy a másik tavon, az engedélyemet 1970. február 18-án váltottam ki először, azóta már jó sok halat fogtam.

- Szeretik is a halat?

- Igen, én is, és a családom is. Három fiam van, az ő családjuk is szereti, ha főzünk halászlevet, akkor azt 15 literes lábasban. Most is lesz húsvétkor, megrendelték a gyerekek, de sajnos nem együtt esszük meg, csak eljönnek érte, aztán edényben hazaviszik.

Sokan várták már ezt a telepítést, olyannyira, hogy a horgászok kérték, hogy egy héttel hozzák előrébb, tekintettel a húsvéti négynapos hétvégére, amikor több idő jut horgászatra.

- Arra számítunk, hogy tele lesznek a tavak - mondta Serfőző Gergely horgászmester -, a vízállás is magas most, a horgászhelyek körülbelül fele nem horgászható, a tó így zsúfoltabb lesz egy kicsit. Jelentősen több a horgász most, hogy járvány van, nagyon sokan járnak ki a szabadba, sok mindent nem lehet csinálni, de horgászni még igen, ezt ki is használják.

Így is történt, péntek reggelre benépesült az Erdészeti tó partja, ide 700 kg ponty került. De nem csak pontyra lehetett horgászni, lejárt a csukára is a tilalom, keszegféléket is lehet fogni, tilalom most még a süllőre és a sügérre van.

- Hat óra után jöttünk, de még semmi, még csak meg se mozdult a hal - mondta Kiss Károly. – ’83 óta vagyok tagja az egyesületnek, de ritkán jövök ide, most a nejemet próbálom rákapatni a horgászatra, itt nincs sár, azért ide jöttünk. Amúgy a Tisza a kedvencem, a mindenem, az vadvíz, ott mindig van hal, itt csak akkor, ha telepítenek. Az emberek három nap alatt kifogják, és utána pihen a tó. Szép ez a hely is nagyon, de nem ártana több horgászhelyet kialakítani, akkor még jobb lenne.

- Csak ma jöttek, vagy fognak még horgászni a négy nap alatt?

- Ide csak ma jöttünk, de biztos fogok még horgászni, a dédunokámnak is ki van váltva az engedélye, vele is el kell mennem, ha jó idő lesz, lehet, hogy a pródi tóra viszem majd.

Kozma József heti kétszer-háromszor is horgászik, de nem csak horgászni szeret, főzni is.

- Külön halas szakácskönyvem van - mondta -, szerénység nélkül mondhatom, hogy értek is hozzá. A süllő a kedvenc halam, a kedvenc ételem pedig a rácponty. Rétegesen kell csinálni, krumpli, lecsó, hal, lecsó, tejföl és szalonnaszeletek a sorrend. Van most egy süllőm, húsvétra azt fogom elkészíteni, tegnap kárászt sütöttem, úgyhogy lesz hal a húsvéti asztalon is.

A Mura házaspár is gyakran horgászik, leginkább az Erdészeti tavon.

- Én kezdtem, aztán utána már a nejem is horgászgatott - mondta Mura József.

- A halat pedig otthon én készítem el, halászlevet, rántott halat, harcsapaprikást, mikor mi van - mondta Mura Józsefné -, én csak ma jöttem horgászni, holnap más sütök-főzök otthon. Jó itt lenni, hamar itt vagyunk, nem kell a négy fal között ülnünk. Van egy kis kertünk is, ott is sok a munka, a szünetben pedig se iskola, se óvoda, olyankor nálunk vannak az unokák, így csak este tudunk horgászni.

Heti egyszer szakít időt a horgászatra Tóth Károly is. A fiával szombaton vagy vasárnap szoktak a tópartra jönni.

- Olyan sok időt nem szoktunk itt tölteni - mondta -, mert otthon van kert is, azzal is dolgozni kell. Jó itt lenni, de így hogy nincs kapás, sokáig unalmas. Lehet, hogy a front miatt nincs, vagy azért, mert a talajvíz ennyire fent van, sok a gaz, vagy sok az ennivaló a tóban, kagylók, csigák. Ezt nem lehet tudni.

Kapás ugyan nem nagyon volt, de szép, napsütéses időben, jó hangulatban töltötték a napot a tóparton horgászók. Gyerekek, szülők, nagyszülők a szabadban, jó társaságban.